Jak w atrakcyjny sposób pokazać swój produkt?
Cześć ! Nazywam się Monika Kadłubowska i tworzę własną markę rękodzielniczą Zoyka Bags.
Od niedawna zaczęłam zajmować się także fotografią produktową. Większość czasu spędzam w mojej małej domowej pracowni pod Wrocławiem. To tam sama od podstaw projektuję i szyję torebki i nerki, a także robię zdjęcia.
Twórczość była od zawsze ogromną częścią mojego życia. Jako nastolatka wolne chwile spędzałam na plenerach malarskich i fotograficznych, godzinami przesiadywałam w ciemni i bawiłam się zdjęciami. Przez wiele lat aparat był zawsze blisko mnie, ale dopiero teraz nauczyłam się tak naprawdę korzystać z jego możliwości. Kiedy zaczęłam tworzyć własną markę, po prostu potrzebowałam lepszych zdjęć swoich produktów. Początkowo robiłam je głównie telefonem, ale szybko poczułam, że chcę czegoś więcej. Wyciągnęłam więc starą lustrzankę z szafy i na nowo powróciłam do mojej pasji!
Fotografowanie swoich produktów zaczęło mi sprawiać mnóstwo przyjemności ! A ja zaczęłam się też tym bawić i w coraz ciekawszy sposób pokazywać na zdjęciach rzeczy, które stworzyłam. Fotografia produktowa daje nam ogromne możliwości. Za pomocą zdjęć możemy oddać klimat naszej marki, pokazać charakter danej kolekcji. A także przykuć uwagę odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji. Zobacz jak zbudowałam opowieści w przypadku zdjęć moich produktów.
1. Oddaj klimat!
Chciałam pokazać wakacyjny klimat – beztroski, sielski czas spędzony z książką na urlopie. W tle leżą polne maki, które zerwałam na spacerze. Jeden z nich może ususzę w książce na pamiątkę?Do tego letnie owoce dodające koloru i świeżości do kadru. Dodatkowo dłoń widoczna na zdjęciu jest elementem, który dodaje większego ładunku emocjonalnego do zdjęcia.
2. Co może twój produkt?
Możemy także w kreatywny sposób pokazać co pomieści nasz produkt. W tym wypadku mały aparat czy czytnik e-booków. I przy okazji pokazać odbiorcom, że nasz produkt świetnie się sprawdzi podczas wakacji.
3. Stwórz opowieść.
Na tym zdjęciu pokazuję inny sposób na zbudowanie wakacyjnej opowieści. Pojawił się na nim notes, w którym możemy pokazać nasze plany albo wspomnienia. Może to też być lista rzeczy do zabrania na wakacji i obowiązkowo nasz produkt na niej. A reszta dodatków widocznych na zdjęciu nawiązują do wakacji blisko natury.
4. Przykuj wzrok!
Kolor i energia! Nerka w intensywnym kolorze, kolorowe kwiaty i książka pasująca do charakteru zdjęcia. Pojawiła się też lniana szara ściereczka, która tworzy ciekawą warstwę pod książką i wypełnia kadr, a także nawiązuje kolorem do filiżanki.
Do tego słodkie kolorowe makaroniki i mamy przepis na zdjęcie pełne energii.
5. Produkt jako prezent.
Na tym zdjęciu chciałam pokazać, że mój produkt może być fajnym pomysłem na prezent. Pojawił się na zdjęciu w kartonie w trakcie pakowania. Do tego kartka urodzinowa która od razu sugeruje temat zdjęcia. Dodatkowo dołożyłam sznurek ozdobny i nożyczki, które sugerują, że ktoś za chwilę przetnie go i ozdobi nim karton. Pojawił się też bukiet kwiatów, który podkreśla zbliżającą się celebrację.
6. Kolory, które pasują.
Chciałam pokazać kolory, które pasują do produktu. Dlatego pojawił się kapelusz w karmelowym kolorze i pocztówki w podobnym odcieniu. A idealnym dopełnieniem kolorystycznym jest piękne tło Cuba Libre.
7. Pokaż backstage!
Żeby nie było sztywno, warto pokazać jak tworzysz swój produkt albo w jaki sposób powstają zdjęcia z twoim produktem w roli głównej. To ożywczy element budujący markę.
Zdjęcia rewelacja! Pięknie to wszystko przestawione 💜 i świetne pomysły na pokazanie produktu ♥️